Glad påsk!

I eftermiddag börjar vi påskfirandet hos svärisarna, sedan vidare för att träffa min släkt. ^^,
Önskar er alla en riktigt bra påskafton & helg, hoppas ni får soligt väder och njuter av god mat!
 


Em    •     •   http://soderomsjons.blogg.viivilla.se/

aa, jag tycker det är apsvårt att modellera spfigurer! :/ men gör så gott jag kan.. jag använder ätbart lim vid behov, men oftast så tycker jag att det går att få fast delarna ändå bara man trycker till lite. jag använder MMF & sp. marsipan har jag bara använt en gång, vad jag har hört så ska det funka bättre att göra ex rosor av marsipan men jag föredrar MMF men det är kanske för att jag är van att arbeta med den. nu köpte jag färdiga färgglada pastor från panduro för att vinna lite mer tid, extra bra pris just då 26spänn för 250g, blingbling ;) å den var mkt mjukare än vad jag är van vid. men gick ganska bra ändå, jaa florsocker är perfekt att knåda in pastan med. drygt när den blir klibbig. cocosfett är min räddare i tårtbaket! the best thing. MMFn jag gör är så härlig att jobba med och håller 3v, sockerpasta & marispan vet jag inte riktigt.










Kom ihåg mig?


Emma, 29 år. Sambo med min kärlek R och två underbara barn; Collin & Livia (pseudotvillingar). ♡ Här får ni följa mitt vardagsliv med allt vad det innebär. Glöm inte att bläddra bland kategorierna - där kan ni hitta allt ifrån vardagliga inlägg och förlossningsberättelser till inredning och goda recept.